Proje Hakkında
Türkiye'de yaşanan, ülke tarihinin en büyük yangını olarak tarihe geçen Antalya/ Manavgat orman yangınının bölge öğrencileri üzerindeki psikolojik etkilerini azaltarak; öğrencilerin stresi yönetebilmelerini, akranlarıyla destekleyici ilişkileri kurabilmelerini ve okul ortamına duydukları güveni arttırabilmelerini / geliştirebilmelerini amaçlayan bir proje planlanmıştır.
Sınıf ortamından başlayarak öğrencilerin sosyal uyumunu artırmak ve öğrencileri yaşanan sorunlar sonrası yeniden yapılanma imkanını sağlamak amacıyla duygularını fark etmelerine ve ifade etmelerine desteklemek, kendilerine ve başkalarını olan güvenlerini geliştirmek, akranlarıyla sosyalleşebilecekleri ortamlar sağlamak amaçtır. Proje uygulama aşamasında Z kuşağının beklentilerine uygun olarak WEB2 araçları kullanılacak, proje çalışmalarında değerler eğitiminde yer alan konulara önem verilerek öğrenci merkezli bir proje gerçekleştirilecektir.
Hedef
Öğrencilerin eleştirel düşünme, problem çözme, üretken olabilme becerileri geliştirilecektir.
Öğrencilerin farklı okullardan, şehirlerden, kültürlerden akranlarını tanımasını sağlayarak yeni arkadaşlıklar edinmesi hedeflenmiş.
Stresle baş etme yöntemlerini öğrenciler tarafından öğrenilmesi ve hayat boyu uygulayabilmeleri hedeflenmiştir.
Öğrencinin kendini tanıyan, üreten, sorumluluk alan, dijital ortamda da varlığını gösterebilen, farklı kültürlerdeki öğrencilerle hareket ederek problem çözme becerisine sahip bireyler olarak öğrencileri değişime uğratmak amaçtır.
Proje kapsamı 11 yaş grubundan başlayarak 19 yaş grubuna kadar rahatlıkla uygulanabilirliği olacaktır. Proje hazırlanan içeriklerle her dersin öğretmeni tarafından uygulanabilir özelliği taşıyacaktır.
Çalışma Süreci
Kasım Ayı Etkinliği: Etkinlik adı "Duygularımı Tanıyorum ve İfade Ediyorum", duygu kartları oluşturma çalışması
Aralık Ayı Etkinliği: Etkinlik adı "Duygularımı Kontrol Edebilirim", öğretmen rehberliğinde grup buluşmaları
Ocak Ayı Etkinliği: Etkinlik adı "Güçlü Yönlerimi Biliyorum" beden duygularını ifade edici oyun/drama çalışmaları
* Her ay ile ilgili ayrıntılı etkinlik planı proje ortaklarına gönderilecektir.
Beklenen Sonuçlar
Öğrencilerin stresle baş etme becerileri gelişecek; afet, salgın hastalıklar gibi olağan dışı durumlara karşı kendilerini gerçekleştirmeleri sağlanacaktır.
Psikososyal desteğin önemini kavramış, gelecek kuşaklara da edindiği bilgi ve tecrübeleri aktarabilecek bireyler yetiştirilecektir.
Öğretmen ve öğrencilerin aktif bir şekilde WEB2 araçlarını kullanması sağlanacak
Etkinlikler öncesi ve sonrasında öğrencilere uygulanan anket/ test çalışmalarıyla "öğrenci merkezli afet yönetimi ve öğrenci merkezli psikodestek etkinlikleri" hususlarında bilimsel araştırmalara kaynak olacak yeni veriler oluşturulacaktır
E dergi oluşturulacak
Kısa film oluşturulacak
Proje sonunda neyi nasıl planladığımız, projenin iyileştirilmesi gereken yönlerini içeren proje raporlaması yapılacaktır.